Warto przeczytać: Instrukcja bezpiecznego logowania do iPKO
Jak informuje Bank PKO BP w ostatnich dniach fałszywe wiadomości mogły pojawić się wśród klientów właśnie tego banku.
„Oszuści wysyłają wiadomości przypominające maile z wyciągiem okresowym. Załącznik zawiera złośliwe oprogramowanie. Nie otwieraj go, nie klikaj też w linki w tego rodzaju e-mailach. Możesz stracić pieniądze i kontrolę nad kontem” – przekazuje klientom PKO Bank Polski.
Jak wyczulaliśmy w poprzednich artykułach dotyczących prób wyłudzeń i oszustw najważniejsze jest, aby zawsze bezwzględnie dokładnie zapoznawać się z treścią otrzymywanych wiadomości. Zwłaszcza jeżeli nie wykonywaliśmy w ostatnim czasie żadnych czynności, które mogłyby wygenerować odzew ze strony różnego rodzaju instytucji, powinno to zwrócić naszą uwagę.
Przestępcy posiadają szeroki wachlarz oszustw od zasypywania klientów rzekomymi promocjami po weryfikacją tożsamości grożąc blokadą dostępu do konta.
Nie poprawna forma językowa, błędy to również sygnał do wzbudzenia podejrzeń. Nie klikajmy w podejrzane linki, dokładnie sprawdzajmy kto adresuje do nas wiadomość.
W razie jakichkolwiek problemów najlepiej nie zwlekając skontaktować się z obsługą klienta i zaalarmować o swoich podejrzeniach, tym samym chroniąc innych użytkowników.